Saturday, July 2, 2011

9. Letih.. dah berusia rupa nyer..

ehsan pakcik gugel..
alhamdulillah masih bernafas di bumi Allah ini.. hmmm..celik2 je mata terus rasa letih yg amat.. bila pk semula kenapa la jadi letih je skang ni.. jawapan yg boleh aku gtaw diri sendiri..

::tido lambat
::kemas umah yg tak penah brenti dikemas
::kurang vitamin
::aktiviti berdiri sepanjang hari
::melayan anak2 yg sgt lasak..bukan 1, tapi semua nya.. termasuk yg pompuan..erk??

apa lagi yer?

kalau ikutkan senarai byk lagi tp ni yg paling koman la..huhu.. barulah ingat betapa payah nyer mak abah aku dalam membesarkan aku dan kakak2 n abangku dulu.. dgn zaman yg serba kekurangan.. aku ingat2 lupa kisah lama tp aku tau bukan mudah utk mereka mencari rezeki sambil menjaga anak kecil dan skaligus mendidik, memberi makanpakai... sgt susah.. sekarang baru la aku rasa.. kalau dulu masa skolah sibuk nak keje.. bila da keje rasa cam nk skolah balik.. sebab kalau keje takleh nak ponteng2, keje kalau tangguh kna marah ngan bos.. pastu g keje kna pakai lawa2.. gaji ciput mana leh nak over2.. masa tu tau nak melaram jer.. bila dah keje sibok lak nak ada boyfren..maklumla zaman skolah tak kenal lgsung budak lelaki..percaya @ tak.. itu ler kenyataan..skolah MGS... takkan ada boys pulakkan? (tapi tak cari pun..boyfren datang sendiri..haha.. klass kan??)

bila da ada boyfren mula la membayangkan yg indah2 jer.. alhamdulillah jd kenyataan.. best kan dapat kawen ngan org yg kita sayang.. semoga perkahwinan yg kubina atas dasar cinta sayang ke akhir nyawa ni berkekalan  hendakNya..amin..

da kawin nak ada anak pulak, tp nasib tak menyebelahi.. pas berbelas tahun kawen baru dapat menimang cahayamata sendiri.. alhamdulillah lagi suamiku bukan la jenis suka salahkan sesiapa.. qada qadar kena terima..itu yg buat aku lagi sayang kat dia.. asik mengandung..gugur..mengandung..gugur.. mau tak tensen.. bukan dia..aku yg menanggung ni..lg la.. nway nyhow.. zuriat da ada depan mata.. moga dapat aku jadi ibu terbaik dan mithali buat suami dan anak2ku..

mmm.. nak citer pasal letih sebenar nyer, tapi da melalut ntah ke mana..hakhakhak.. takpe la.. blog aku.. suka la aku nak karang apa pun.. korang?? baca je la.. kalau rasa nak senyum teruskan..hehe.. tgh boring, cik abang takde.. p dungun keje.. tghmalam baru balik kot.. aku lak tunggu sapa2 nak jemput cz kakakku balik dr putrajaya arini.. ok.. stop dulu.. nak g ngemas yg tak abis2.. mana la tak letih kan..? satu nak tanye.. korang letih dak baca nih? :)

No comments:

Post a Comment